22.02.2023Mgr. Petráková RadkaPřečteno: 437x

Jak se učíme dějepis v angličtině

To si mohly vyzkoušet třídy 9.A, 9.B i 9.C v hodině dějepisu v rámci povídání o osobnosti NWintona, který ještě před vypuknutím 2. světové války zachránil 669 převážně židovských dětí z okupovaného území Československa před transportem do koncentračních táborů tím, že jim zajistil odjezd vlakem do Velké Británie.

Metodou CLIL jsme nejprve zjišťovali slovíčka, která jsme následně potřebovali k práci s textem. Žáci se vzájemně při párovém čtení dozvídali základní údaje i zajímavosti o osobnosti Nicholase Wintona. Pracovali jsme s dobovými fotografiemi, které jsme popisovali, využili jsme jeho citáty a příběh měl dokonce etický přesah, kdy jsme si povídali o síle lidskosti v každém z nás. Na závěr hodiny zkoušeli žáci napsat krátký vzkaz a společně jsme vytvořili plakát, který visí v 9.A. 

It was really amazing! Thanks! 

Mgr. Radka Petráková